ІКС-1 Індикатор якості суміші
Якість горючої суміші в карбюраторних двигунах встановлюється вручну при настройці карбюратора, і дуже часто цей процес проводиться «на око». Однак кращим рішенням стане використання спеціального приладу — індикатора якості суміші.
Що таке індикатор якості суміші
В сучасних інжекторних двигунах за якість суміші (її склад і співвідношення палива і повітря) відповідає електроніка, тому водій не турбується про режим роботи двигуна, його токсичності і витраті палива. Але все інакше з карбюраторними моторами — в них передбачена можливість регулювання якості суміші, яка проводиться за допомогою гвинта якості карбюратора на холостому ходу.
Від якості горючої суміші, тобто від співвідношення палива і повітря, залежать основні характеристики двигуна: потужність і витрата палива, а також стабільність роботи і токсичність вихлопних газів (в першу чергу — вміст чадного газу). Зазвичай ставлення палива і повітря в пальній суміші становить 1:15 (при пуску холодного двигуна — 1:10), проте для кожного конкретного двигуна ця цифра може відрізнятися, тому і виникає необхідність проводити налаштування карбюратора.
У найпростішому випадку настройка якості горючої суміші проводиться до досягнення стабільної роботи двигуна на холостому ходу при певних обертах, однак такий підхід не завжди дозволяє досягти успіху, тому краще використовувати спеціальний пристрій — індикатор якості суміші (ІКС).
ІКС має дуже простий пристрій, але при цьому він ефективний і може використовуватися навіть недосвідченими автовласниками. Цікаво, що найбільш популярний в нашій країні індикатор — ІКС-1 — випускається не перший десяток років, але все ще дуже затребуваний і популярний. Це найкраще з усіх слів говорить про корисність приладу.
Пристрій індикатора
Індикатор має дуже простий пристрій. Його основу складає спеціальна свічка запалювання з вбудованим скляним світловодом, на корпусі свічки надіта чорна трубка зі склом у торці і відхиленим дзеркальцем, що утворюють щось подібне до перископа. До свічки підведений високовольтний провід зі шпилькою, що повторює форму контактної головки свічки (в приладі ІКС-1 наконечник дроту дозволяє підключати «підсвічники» різних типів).
Також в комплект індикатора входить ущільнювальне кільце для свічки, з допомогою якого забезпечується герметичність камери згорання при встановленні якості суміші.
У приладі ІКС-1 використовується свічка запалювання з різьбою М14×1,25 з максимальною довжиною різьбової частини 12 мм — цього достатньо для налаштування більшості карбюраторних двигунів вітчизняних автомобілів.
Принцип роботи індикатора
Як визначити якість горючої суміші? Можна взяти кілька датчиків, що вимірюють основні параметри двигуна, і з допомогою електронного блоку відрегулювати подачу палива і повітря — таке рішення сьогодні використовується в інжекторних двигунах. Однак безліч датчиків і блок управління — це дорого і не завжди зручно. Виявляється, що для налаштування карбюраторного двигуна можна використовувати більш простий і доступний «прилад» — наше око.
На самом деле ничего удивительного здесь нет: топливно-воздушная смесь, сгорающая в камере сгорания, образует пламя определенного цвета, который в значительной степени зависит от ее состава и соотношения количества топлива и воздуха. Горючая смесь оптимального состава образует пламя ярко-голубого цвета, а отличие цвета свидетельствует о необходимости регулировки качества смеси.
Можно сказать, что индикатор качества смеси — это окно для камеры сгорания, которое позволяет наблюдать цвет образуемого пламени, и тут же производить настройку карбюратора.
Налаштування карбюратора з допомогою індикатора якості суміші
Процес роботи з ІКС зводиться до наступного:
Запустити і прогріти двигун;
Заглушити двигун, вивернути свічку другого або третього циліндра, вкрутити замість неї свічку ІКС;
Встановити на свічку трубку;
Запустити двигун, повернути дзеркальце з таким розрахунком, щоб з зручного положення бачити колір полум'я в камері згоряння;
Гвинтом кількостей
Залишити свій відгук